هم سفر من-اجاره و رزرو ویلا،سوئیت،هتل در ایران

نمک‌آبرود

ایران گردی

۲۹ فروردین ۱۴۰۰ 3356 بازدید
هم سفر من-اجاره و رزرو ویلا،سوئیت،هتل در ایران

نمک‌آبرود

نمک‌آبرود شهرکی گردشگری و ویلایی است در استان مازندران ایران. این شهرک دارای دو خط تله‌کابینی به نام تله‌کابین نمک‌آبرود است.

شهرک جدید نمک‌آبرود که در دوازده‌کیلومتری غرب چالوس واقع شده قسمتی از اراضی منطقه را با وسعت تقریبی ۶۵۰ هکتار در بر می‌گیرد
حد شمالی این اراضی را دریای خزر و حد جنوبی آن را ارتفاعات مدوبن (از بلندی‌های رشته‌کوه البرز) تشکیل داده‌است. وجود پارک‌های جنگلی بنفشه و شمشاد در قسمت شمالی این مجموعه با وسعت تقریبیِ ۲۰۰ هکتار مناظر بدیعی را در این قسمت از اراضی به وجود آورده‌است. ضمن آنکه در جنوب این اراضی دامنه کوه مدوبن به صورت جنگلی فشرده و با جاذبه‌های بصریِ فوق‌العاده واقع شده‌است. طرح اولیهٔ شهرک به وسیلهٔ مهندسین مشاور داض، چرخاب و هوارد همفری تهیه شده‌است.
در گزارش هوارد همفری فرض بر این بوده‌است که جاده چالوس – رامسر منطقه را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند که بخش جنوبی جاده اختصاص به ویلاسازی داشته و بخش شمالی آن هتل‌هایت چالوس و قسمت پیشنهادی مارینا و تأسیسات مربوط و مجتمع آپارتمانی را شامل می‌شد.

احداث این شهرک دو هدف عمده را مد نظر دارد: * ایجاد یک شهر اقامتگاهی – تفرجگاهی برای جذب جمعیت غیر ساکن شهرستانهای نوشهر و چالوس

در سال ۱۳۶۴ برای بخشی از محدوده اراضی نمک‌آبرود طرح توسعه تهیه گردیده‌است. این طرح بر اساس ساختار شبکه اصلی خیابان‌های موجود شکل گرفته‌است که متشکل از یک حلقه اصلی و خیابان‌های ارتباطی فرعی است. حلقه اصلی به قطعات مسکونی پیوند می‌خورد. این حلقه در گوشه جنوب شرقی قطع شده‌است و جهت تکمیل راه‌های ارتباطی یک بلوار جنوبی شمالی- جنوبی در مرکز شهرک به عنوان مرکز محور مجهز شهری با عرض متوسط ۳۰۰ متر جهت ارائهٔ خدمات مورد نیاز در مقیاس ناحیه و با نظور نمودن جمعیت سربار ناشی از بازدیدکنندگان پیش‌بینی شده‌است که حدود ۵۳ هکتار وسعت دارد. این بلوار به محله‌های مسکونی پنجگانه شهرک که در دو نوار غربی و شرقی در طرفین ناحیه مرکزی قرار گرفته‌اند، سرویس می‌دهد.

مناطق مسکونی شهرک یعنی محله‌های پنجگانه یاد شده دارای مساحتی بالغ بر ۲۳۰ هکتار می‌باشد. محله شمار چهار در جنوب محله شماره یک قرار دارد. محله پنج نیز در گوشه جنوب شرقی و در منتهی‌الیه جنوبی شهرک قرار گرفته‌است. محله‌های یاد شده هر کدام دارای یک مرکز محله هستند که خدمات مرکز محله‌ای در این مراکز پیش‌بینی شده‌است. این مراکز به نحوی طراحی گردیده تا ارتباط مستقیم سواره با مرکز شهرک برقرار باشد.

یکی از معروف‌ترین تله‌کابین‌های شمال ایران، تله‌کابین نمک ‌آبرود است. نمک آبرود دو خط تله کابین در دو ارتفاع مختلف شما را به بالای کوه می‌رساند. خط یک تله‌کابین نمک آبرود، پس از طی مسیری به طول 2100 متر، شما را به ارتفاع 1050متری و به قله مدوبن می رساند.

اما خط دوم تله‌کابین نمک‌ آبرود که دوبرابر خط یک سرعت دارد، شما را به ارتفاع 700 متری می‌رساند. جایی که قله دیوحمام قرار گرفته است. این خط 1700متر طول دارد. اگر عشق طبیعت هستید، بهترین پیشنهاد برای تفریح در نمک آبرود همان تله‌کابین است. کافیست در تمام مدت طی مسیر چشمانتان را ببندید و به صدای طبیعت گوش بدهید. البته می‌توانید چشمانتان را باز کنید و مناظر اطراف را ببینید!

بعد از رسیدن به مقصد هم تمام منظره نمک آبرود زیر پای شماست. لذتی وصف ناپذیر از طبیعت که حتما حالتان را سرجا خواهد آورد. البته لازم به ذکر است که آن بالا تمام امکانات رفاهی برای خدمات رسانی به گردشگران فراهم است. از کافی‌شاپ و رستوران تا سرویس بهداشتی.

خط ریل سورتمه نمک آبرود 1250 متر است و تماما از دل جنگل می‌گذرد. سورتمه نمک‌آبرود، حدودا 90 متر از سطح مبدا، بالاتر می‌رود. نهایت سرعت سورتمه‌ها 25 کیلومتر بر ساعت است و اگر از سرعت زیاد می‌ترسید، نگرانتان نمی‌کند. ضمن اینکه شاسی‌هایی کنار سورتمه تعبیه شده‌اند که درصورت تمایل می‌توانید با استفاده از آنها، سرعت سورتمه را کم کنید. کودکان زیر 5 سال هم مجاز به استفاده از سورتمه نیستند و باید همراه یکی از والدین سوار سورتمه شوند.
برای استفاده از سورتمه نمک‌ آبرود باید 25 هزار تومان بپردازید و اگر قصد دارید کودکتان را هم باخودتان ببرید، باید 35 هزار تومان پرداخت کنید.

اگر با تله‌کابین به دیو حمام رفتید، استفاده از زیپ لاین را از دست ندهید. حتما می‌دانید که زیپ لاین یکی از تفریحات مهیج برای کسانی است که عاشق ارتفاع هستند. شما با استفاده از گیره محکم و تجهیزات ایمنی به کابلی که میان دو کوه کشیده شده است، وصل می‌شوید و هیجان شروع می‌شود. نگران تجهیزات ایمنی زیپ لاین هم نباشید. این تجهیزات هربار چک می‌شوند تا از سلامت آنها اطمینان حاصل شود. توصیه می‌کنم اگر دوست دارید کمی هیجان را چاشنی سفرتان کنید، زیپ لاین را از دست ندهید.
برای تهیه بلیط زیپ لاین نمک آبرود هم باید 25هزار تومان بپردازید. اگر تمایل دارید هم از پل معلق و هم از زیپ لاین استفاده کنید، می‌توانید در مجموع 35هزار تومان بپردازید.

یکی دیگر از جذابیت‌های نمک آبرود، استفاده از پل معلق است. این پل معلق میان دو کوه دیوحمام و مدوبن ساخته شده است. منظره زیرپای‌تان در پل معلق بی‌نظیر است. مخصوصا اگر در اواسط پاییز یا بهار به نمک آبرود سفر کنید. تجربه‌ای جذاب برای سوژه‌های ناب عکاسی و قدم زدن میان زمین و آسمان که در کمتر مناطقی از ایران نصیب‌تان خواهد شد.

مکان ندارد از تفریحات شمالی حرف بزنیم و پای کارتینگ وسط نباشد. کارتینگ از تفریحات جذاب و شناخته شده است که عاشقان رانندگی با سرعت زیاد، لذت زیادی از آن می‌برند. می‌توانید در نمک‌ آبرود از کارتینگ هم استفاده کنید. کارتینگ نمک آبرود از دو قسمت بزرگسالان و نوجوانان تشکیل شده است. طول پیست کارتینگ نمک‌ آبرود برای بزرگسالان 600 متر و برای نوجوانان 200 متر است. افراد برای استفاده از کارتینگ نوجوانان باید بالای 8سال و حداقل 130 سانتی متر قد داشته باشند.

یکی از جذاب‌ترین تفریحات بشر، آن دسته از تفریحاتی هستند که با ارتفاع و لذت پرواز همراه شده‌اند. اگر استفاده از تله‌کابین، زیپ لاین یا پل معلق شما را به هیجان نمی‌آورد، احتمالا این قسمت مخصوص شماست. مجتمع پروازی نمک‌آبرود، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید تمام منظره نمک آبرود را زیر پایتان ببینید. این قسمت از بخش‌های پاراگلایدر، چتر، کایت و بالگرد تشکیل شده است و شما به نسبت علاقه‌مندی‌تان می‌توانید از هرکدام از قسمت‌ها استفاده کنید و لذت ببرید.

علاوه بر تفریحات ذکر شده، نمک‌آبرود میزبان تفریحات آبی هم هست. استفاده از جت‌اسکی، قایق موتوری، هاورکرفت، پاراسل، شاتل و اسب‌سواری در ساحل هم از جمله تفریحاتی هستند که می‌توانند در نمک آبرود از آنها لذت ببرید و یک روز خاطره‌انگیز را برای خودتان بسازید.

آدرس نمک آبرود: استان مازندران، چالوس، کیلومتر 12 جاده چالوس – تنکابن

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.