هم سفر من-اجاره و رزرو ویلا،سوئیت،هتل در ایران
هم سفر من-اجاره و رزرو ویلا،سوئیت،هتل در ایران

معرفی فیلم های سینمایی خارجی 2022

1. هتل ترانسیلوانیا ۴ (Hotel Transylvania 4)

کارگردان: Jennifer Kluska, Derek Drymon
بازیگران: Andy Samberg, Selena Gomez, Kathryn Hahn
تاریخ اکران: ۲۴ دی ۱۴۰۰
«هتل ترانسیلوانیا ۴» از جمله انیمیشن‌های شناخته‌شده‌ای است که طی سال میلادی آینده پخش خواهند شد. این قسمت آخرین قسمت از مجموعه هتل ترانسیلوانیا است و ابتدا قرار بود سال ۲۰۲۱ روی پرده برود اما پس از اوج‌گیری مجدد کرونا در آمریکا، سونی برنامه توزیع فیلم را متوقف کرد و سپس حق توزیع را به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار به آمازون فروخت. آمازون قرار است فیلم را به شکل انحصاری از طریق سرویس آمازون پرایم پخش کند.
در شرح داستان فیلم آمده که این قسمت دراک و سایر هیولاها همه به انسان تبدیل می‌شوند در حالی که جانی هیولا شده است. طبیعتا دراک در بدن جدیدش قدرت‌های قبلی‌اش را از دست داده و با ترسناک‌ترین مأموریت زندگی‌اش روبه‌رو می‌شود.

2. جیغ (Scream)

کارگردان: Matt Bettinelli-Olpin, Tyler Gillett
بازیگران: David Arquette, Neve Campbell, Courteney Cox
تاریخ اکران: ۲۴ دی ۱۴۰۰
زوج هنری مت بتینلی-اولپین و تایلر ژیلت که پیشتر از آن‌ها فیلم «آماده باشی یا نه» (Ready or Not) را دیده بودیم، فیلم جدیدی را مجموعه فیلم‌های «جیغ» آماده اکران کرده‌اند.این فیلم قسمت پنجم مجموعه سینمایی جیغ خواهد بود. هر چهار قسمت قبل را وس کریون طی سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۱ کارگردانی کرده بود و حال پس از مرگ او، سکان هدایت مجموعه به دست این هنرمندان تازه‌نفس افتاده است.تعدادی از ستاره‌های اصلی مجموعه یعنی نو کمبل (در نقش سیدنی پرسکات)، کورتنی کاکس (در نقش گیل ودرز) و دیوید آرکت (در نقش دیویی رایلی) در این قسمت هم حضور خواهند داشت. گرچه گفته شده بود این فیلم نوعی راه‌اندازی مجدد مجموعه خواهد بود اما در حال حاضر می‌دانیم که قسمت پنجم دقیقا دنباله مستقیم قسمت چهارم است که سال ۲۰۱۱ روی پرده رفت.

4. موربیوس (Morbius)

کارگردان: Daniel Espinosa
بازیگران: Jared Leto, Matt Smith, Adria Arjona
تاریخ اکران: ۸ بهمن ۱۴۰۰
جدیدترین فیلم سونی در جهان مرد عنکبوتی داستان اصلی دانشمندی (دکتر مایکل موربیوس با بازی جرد لتو) را روایت می‌کند که ناخواسته و هنگام معالجه بیماری‌اش، خود را به یک خون‌آشام تبدیل کرده است.موربیوس که سومین فیلم این جهان سینمایی است پس از دو فیلم «ونوم» (Venom) و «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» (Venom: Let There Be Carnage) نمایش داده می‌شود.قرار بود تابستان سال ۲۰۲۰ شاهد اکران موربیوس باشیم اما اکران این اثر سینمایی به اولین ماه میلادی سال ۲۰۲۲ موکول شد. کارگردانی این اثر سینمایی را دنیل اسپینوزا،‌ کارگردان سوئدی بر عهده دارد که پیش از این فیلم «خانه امن» (Safe House) را جلوی دوربین برده بود.

4. مرگ بر روی نیل (Death on the Nile)

5. آمبولانس (Ambulance)

کارگردان: Michael Bay
بازیگران: Jake Gyllenhaal, Yahya Abdul-Mateen II, Eiza González
تاریخ اکران: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
مایکل بی کارگردان این اثر سینمایی طی این سال‌ها اصولا تمایلات روشنی برای ساخت بلاک‌باستر از خود نشان داده است. اما در این فیلم تا حدودی مقیاس کار را کوچک‌تر کرده و تریلری جمع‌وجورتر درباره سارقینی ساخته است که به شکل سهوی آمبولانسی را حامل یک پیراپزشک و یک بیمار که وضع وخیمی دارد، دزدیده‌اند.«آمبولانس» بازسازی یک فیلم سینمایی دانمارکی است و سازندگان آن از سال ۲۰۱۵ به دنبال جلوی دوربین بردنش بودند؛ نهایتا بالاخره فیلم‌برداری این پروژه سینمایی طی ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ آغاز شد.

6. رامبل (Rumble)

کارگردان: Hamish Grieve
بازیگران: Will Arnett, Terry Crews, Geraldine Viswanathan
تاریخ اکران: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
انیمیشن «رامبل» محصول یک همکاری جالب و سرمایه‌گذاری مشترک میان استودیو پارامونت و WWE است. یک کمدی خانوادگی در جهانی که انسان‌ها و هیولاها کنار هم زندگی می‌کنند اما هیولاها یک ویژگی خاص و جالب‌توجه دارند؛ آن‌ها کشتی‌گیرانی حرفه‌ای‌اند و اساسا حضور WWE در ساخت این انیمیشن هم از همین زاویه بوده است.در فیلم رامبل دختری جوان قصد دارد مربی یک هیولای بی‌تجربه در مسابقات شود و او را به مقام قهرمانی برساند. این اثر سینمایی اقتباس آزادی است از یک رمان گرافیکی نوشته راب هارل. رامبل هم از آن دست آثاری است که اکرانش طی دو سال گذشته بارها به تأخیر افتاده و عاقبت اوایل سال ۲۰۲۲ را به‌عنوان بهترین زمان نمایش انتخاب کرده است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.